Śladami Łukasiewicza- Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
dla stron: Śladami Ignacego Łukasiewicza-
w ramach projektu "Naftowe dziedzictwo działalności Ignacego Łukasiewicza".
umieszczonych na stronach Samorządu Województwa Podkarpackiego
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie(w skrócie Urząd): Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej
strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej projektu Łukasiewicz-Śladami Ignacego Łukasiewicza.
Data publikacji strony internetowej: 2021-10-01
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-10-01
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne:
- brak fokusa podczas poruszania się po stronie z użyciem klawisza Tab,
- klawisz Tab nie przemieszcza po kolejnych elementach strony,
- kombinacja klawiszy Shift+Tab nie cofa do poprzednich elementów strony,
- klawisze strzałek góra/dół nie przemieszczają po pozycjach w menu pionowym,
- klawisze strzałek lewo/prawo nie przemieszczają po pozycjach w menu poziomym,
- materiały multimedialne nie są opatrzone audiodeskrypcją,
- brak mapy strony / wyszukiwarki,
- mapa bez dostępu alternatywnego.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono dnia: 2021-09-30
Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2023-06-19
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Mirosław Gieroń
E-mail: dostepnosc@podkarpackie.pl
Telefon: +48 17 747 6811
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Organ nadzorujący: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie
Adres: al. Łukasza Cieplińskiego 4, 35-010 Rzeszów
E-mail: urzad@podkarpackie.pl
Telefon: +48 17 850 1700
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie mieści się w siedzibach:
- główny budynek Urzędu przy Alei Łukasza Cieplińskiego 4 w Rzeszowie,
- przy ul. Towarnickiego 3a w Rzeszowie,
- przy ul. Lubelskiej 4 w Rzeszowie,
- przy ul. Poniatowskiego 6 w Rzeszowie,
- przy Sienkiewicza 86 w Tarnobrzegu.
Budynki, w których mieszczą się biura Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie znajdują się:
- przy ul. Kościuszki 7 w Mielcu, parter,
- przy Kościuszki 2 w Przemyślu,
- przy ul. Rynek 18 w Sanoku,
- przy Staszica 20 w Krośnie.
Główny budynek Urzędu - Aleja Łukasza Cieplińskiego 4 w Rzeszowie
W budynku przy Alei Łukasza Cieplińskiego mieści się:
- Kancelaria Sejmiku,
- Kancelaria Zarządu,
- Departament Organizacyjno-Prawny,
- Departament Budżetu i Finansów,
- Departament Rozwoju Regionalnego,
- Departament Zarządzania Regionalnym Programem Operacyjnym,
- Departament Gospodarki Regionalnej,
- Biuro Certyfikacji wydatków RPO 2014-2020,
- Departament Wdrażania Projektów Infrastrukturalnych Regionalnego Programu Operacyjnego,
- Departament Ochrony Zdrowia i Polityki Społecznej,
- Departament Rolnictwa, Geodezji i Gospodarki Mieniem,
- Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich,
- Departament Dróg i Publicznego Transportu Zbiorowego,
- Departament Promocji, Turystyki i Współpracy Gospodarczej,
- Biuro Bezpieczeństwa i Ochrony Informacji Niejawnych,
- Wieloosobowe stanowisko ds. BHP,
- Biuro Informacji o Funduszach Europejskich,
- Biuro Audytu Wewnętrznego.
Usytuowanie budynku w centrum Rzeszowa umożliwia dostęp środkami komunikacji publicznej lub korzystanie z parkingów ogólnodostępnych, strefy parkowania z dedykowanymi miejscami dla osób z niepełnosprawnością.
Do głównej siedziby Urzędu od strony Alei Piłsudskiego można dojechać autobusami 1, 2, 3, 6, 7, 14, 17, 19, 22, 27, 30, 33, 34, 36, 42, 46, 47, 53, 58, a od strony Alei Cieplińskiego autobusami linii: 0, 2, 3, 7, 8, 10, 11, 14, 15, 18, 23, 26, 28, 30, 34, 35, 36, 42, 45, 58, 59.
Do budynku prowadzi wejście główne od Alei Łukasza Cieplińskiego, odpowiednio utwardzone o wymaganej szerokość oznaczone jako A, wejście B znajduje się z tyłu budynku.
Wejścia znajdują się na poziomie chodnika i umożliwiają swobodny wjazd wózkiem inwalidzkim, dziecięcym czy z bagażem podróżnym.
Drzwi do budynku Urzędu otwierają się automatycznie.
Za głównymi, automatycznymi drzwiami znajduje się przedsionek z wystarczającą przestrzenią manewrową. Na wprost przeszklone drzwi z klamką i samozamykaczem, otwieranie na zewnątrz, prowadzące do holu głównego. Drzwi znajdują się w zasięgu wzroku portiera, który może udzielić pomocy wchodzącemu.
Na parkingu od Alei Łukasza Cieplińskiego wydzielone i oznakowane są miejsca parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.
Krawężniki uliczne wykonano jako wtopione, umożliwiające wjazd wózkiem inwalidzkim, dziecięcym czy z bagażem podróżnym.
- W holu portiernia znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego. W celu uzyskania pomocy należy zgłosić się do pracownika portierni.
- Kancelaria Ogólna/ Biuro Podawcze usytuowane jest w miejscu umożliwiającym obsługę klientów z poziomu parteru budynku.
- Po prawej stronie od wejścia jest tablica informacyjna z rozkładem pomieszczeń znajdujących się w Urzędzie.
- Jest możliwość umówienia spotkania petenta z pracownikiem Urzędu, na parterze budynku w pokoju 039f, który jest przystosowany do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami.
- Korytarze w budynku umożliwiają swobodne poruszanie się osób na wózkach inwalidzkich. Nawierzchnie schodów wewnętrznych, ciągów komunikacyjnych wykonano z materiałów nie powodujących niebezpieczeństwa poślizgu.
- W budynku znajdują się dwie windy z systemem głośnomówiącym, wizualnym oraz alfabecie Braille'a, dostosowane do przewozu osób z trudnościami w poruszaniu się.
- Toalety dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na każdym piętrze budynku.
- Na wysoki parter osoba z niepełnosprawnością może dostać się przy pomocy platform z napędem elektrycznym, zamontowanych przy schodach na poziomie niskiego parteru w holu.
- Zapewniony jest wstęp osobie niepełnosprawnej z psem asystującym i psem przewodnikiem do budynku i wszystkich jego pomieszczeń.
- W holu przy portierni jest pętla indukcyjna.
- W sali konferencyjnej jest system na podczerwień IR wspomagający słyszenie za pomocą słuchawek.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a (oprócz wind) ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- W budynku nie ma informacji na temat rozkładu pomieszczeń w sposób dotykowy lub głosowy.
Informacje dodatkowe o dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej innych lokalizacji Urzędu ( Edyta Terczyńska- koordynator do spraw dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej, telefon 17 747 63 24).